Αυτόματο σύστημα εξυπηρέτησης & ενημέρωσης πολιτών
για Δήμους - Περιφέρειες - Δημόσιους Οργανισμούς
Ένα σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών, βασισμένο στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Κατάλληλο για Δήμους, Περιφέρειες, Δημόσιους Φορείς και κάθε οργανισμό με τμήματα εξυπηρέτησης κοινού
Τι είναι το σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών;
To σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών είναι ένας μηχανισμός αυτόματης επικοινωνίας σε μορφή συζήτησης μέσα στην εφαρμογή Facebook Messenger. Οι εφαρμογές αυτές μπορούν να απαντήσουν στις ερωτήσεις χρηστών, να παρέχουν γρήγορα και άμεσα πληροφορίες, αλλά και να αποτελέσουν ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό κανάλι επικοινωνίας με το κοινό κάθε ηλικίας που χρησιμοποιεί καθημερινά το Facebook. Προβλέπεται ότι θα είναι ένας από τους βασικότερους μηχανισμούς ενημέρωσης, προώθησης και εξυπηρέτησης της επόμενης δεκαετίας, ενώ οι οργανισμοί, φορείς κι επιχειρήσεις που αξιοποιούν τη δύναμη των chatbots πιο γρήγορα από τους ανταγωνιστές τους αναμένεται να κυριαρχήσουν.
Γιατί είναι απαραίτητη η παρουσία στο Facebook Messenger;
Το Facebook Messenger είναι η πιο δημοφιλής εφαρμογή των τελευταίων 4 ετών. Η άνθισή του ξεκίνησε όταν το 2014, η Facebook διαχώρισε το Messenger από την βασική εφαρμογή και υποχρέωσε τους χρήστες να το χρησιμοποιούν ως αυτόνομη εφαρμογή. Περισσότεροι από 1.1 δις χρήστες παγκοσμίως χρησιμοποιούν το Messenger σε μηνιαία βάση για να συνομιλούν με φίλους και γνωστούς τους, να μοιράζονται περιεχόμενο και να ενημερώνονται. Στην Ελλάδα, το Messenger είναι επί σειρά ετών η Νο.1 εφαρμογή τόσο σε συσκευές iPhone, όσο και σε Android.
Ο μέσος ενήλικας κοιτάει το κινητό του πάνω από 30 φορές μέσα στη μέρα, ενώ ο μέσος millennial πάνω από 157 φορές μέσα στη μέρα.
Πηγή: Nielsen Global Survey
Επωφελούμενοι
Δήμοι
Περιφέρειες
Υπουργεία
Πανεπιστήμια - Σχολεία - Ιδρύματα
ΟΤΑ
Άλλοι φορείς
Πλεονεκτήματα
Ταχύτερη & Καλύτερη Εξυπηρέτηση
Το σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορεί να δίνει γρήγορες απαντήσεις σε τυποποιημένες ερωτήσεις των πολιτών, μειώνοντας το χρόνο που χρειάζεται για την εξυπηρέτησή τους. Έτσι, αντί να κρατούν τους πολίτες στην αναμονή, οι φορείς μπορούν να εξυπηρετούν τα απλά και τυποποιημένα ερωτήματα, προσφέροντας μια πλήρη και αποτελεσματική εμπειρία εξυπηρέτησης.
Διαθεσιμότητα 24/7/365
Οι οn-demand εφαρμογές και τεχνολογίες που έχουμε στη διάθεσή μας έχουν οδηγήσει στην δημιουργία μιας ανάγκης για «άμεση ικανοποίηση» (instant gratification). Οι πολίτες θέλουν εξυπηρέτηση και εκτός του παραδοσιακού 9πμ-5μμ ωραρίου. Γιατί λοιπόν να μην αξιοποιήσουμε τη δύναμη των νέων εφαρμογών, που είναι διαθέσιμα 24 ώρες / 7 ημέρες την εβδομάδα / 365 ημέρες το χρόνο, για να καλύψουμε αποτελεσματικά αυτή την ανάγκη;
Ευκολία χρήσης
Τα συστήματα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών λειτουργούν εξ’ ολοκλήρου στο Facebook Messenger, μια εφαρμογή με την οποία οι πολίτες είναι εξοικειωμένοι και χρησιμοποιούν καθημερινά. Σε συνδυασμό με τη χρήση «φυσικής γλώσσας» από το χρήστη, έχει ως αποτέλεσμα να μην χρειάζεται καμία απολύτως γνώση ή εξειδίκευση για τη χρήση τους. Αν ξέρεις να διαβάζεις, να πληκτρολογείς και να πατάς κουμπιά, γνωρίζεις ήδη πώς να χρησιμοποιείς αυτό το εργαλείο.
Αποτελεσματικότητα
Η χρήση του συστήματος αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών αναμένεται να αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την ενημέρωση των πολιτών μέσω email, μια ξεπερασμένη και αναποτελεσματική διαδικασία. Λόγω του τεράστιου όγκου email που λαμβάνουμε καθημερινά, υπολογίζεται ότι τα ποσοστά Open Rate των email έχουν πέσει πλέον κάτω του 20%. Αντίθετα, το Open Rate των μηνυμάτων στο Messenger φτάνει μέχρι και στο 98%, καθιστώντας το το πλέον αποτελεσματικό εργαλείο ενημέρωσης και επικοινωνίας.
Καινοτομία & Επικοινωνιακά οφέλη
Αποτελούν ένα εντελώς σύγχρονο και καινοτόμο εργαλείο, το οποίο έχει υιοθετηθεί κυρίως από ορισμένες επιχειρήσεις και οργανισμούς του εξωτερικού και από ελάχιστους κρατικούς φορείς. Έτσι, η δημιουργία μιας τέτοιας εφαρμογής, είναι εγγυημένο ότι θα γεννήσει ενδιαφέρον από τα media και το χώρο της ενημέρωσης κι έτσι θα δημιουργηθεί μια μεγάλη μεγέθους προβολή για το φορέα και τους συντελεστές που συνέβαλλαν στην υιοθέτηση αυτής της καινοτομίας. Τέλος, η δημιουργία ενός συστήματος αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορεί να συνδυαστεί με προωθητικές ενέργειες ενημέρωσης των πολιτών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία θετικών εντυπώσεων.
Προσέγγιση κοινού 18-35
Οι millennials, δηλαδή το κοινό ηλικίας 18-35, είναι μια γενιά που χαρακτηρίζεται από τη χρήση των νέων τεχνολογιών, αλλά και από την αποστροφή της προς τη συμμετοχή στα κοινά. Το μυστικό για την προσέγγιση του συγκεκριμένου κοινού και την αλληλεπίδρασή τους με τα θέματα του Δήμου/Φορέα, δεν είναι άλλο από την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, με τις οποίες είναι ήδη εξοικειωμένοι και την ικανοποίηση της ανάγκης τους για άμεση εξυπηρέτηση και ενημέρωση.
Σενάρια χρήσης
Αυτόματη εξυπηρέτηση πολιτών
Το σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορεί να δίνει γρήγορες απαντήσεις σε τυποποιημένες ερωτήσεις των πολιτών, μειώνοντας το χρόνο που χρειάζεται για την εξυπηρέτησή τους. Για παράδειγμα, οι δημότες μπορούν μέσω του chatbot να εξυπηρετούνται για:
- Την εύρεση δικαιολογητικών και διαδικασιών
- Την ενημέρωση για τις εκδηλώσεις που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή
- Την παραπομπή στην κατάλληλη υπηρεσία και στον κατάλληλο αριθμό τηλεφώνου
- Την υποβολή ερωτημάτων / παραπόνων
- Την ενημέρωση για τις συγκοινωνίες
- Την εύρεση ξενοδοχείων, εστιατορίων, πολιτιστικών χώρων
- Και τη χρήση οποιασδήποτε διαδικτυακής υπηρεσίας παρέχει ήδη ο Δήμος/Φορέας
Ενημέρωση για δράσεις / Κινητοποίηση πολιτών
Το σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορεί να ενημερώσει τους δημότες για τις διάφορες δράσεις και πρωτοβουλίες του Δήμου, με τρόπο αποτελεσματικό και άμεσα συνυφασμένο με την καθημερινότητά του. Για παράδειγμα, οι δημότες μπορούν μέσω του chatbot να μαθαίνουν για:
- Νέες πολιτιστικές εκδηλώσεις, συνέδρια και ομιλίες
- Την έναρξη / λήξη εργασιών στο Δήμο ή την περιοχή
- Νέες πρωτοβουλίες ή δράσεις (π.χ. Χριστουγεννιάτικο χωριό)
- Την αλλαγή / έναρξη κάποιας ηλεκτρονικής υπηρεσίας
- Τυχόν απεργίες, στάσεις εργασίας, έκτακτα καιρικά φαινόμενα, κτλ.
- Τη διεξαγωγή διαβουλεύσεων, εκλογών, κτλ.
- Την επίλυση παραπόνων / προβλημάτων
- Ανακοινώσεις και αποφάσεις
Story-telling
Το σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορεί να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο Story-Telling, με στόχο το καλύτερο Branding, την τόνωση του αισθήματος του «ανήκειν» στους πολίτες, την τόνωση της δημοτικής υπερηφάνιας, αλλά και την καλύτερη προώθηση του στρατηγικού σχεδίου, των πρωτοβουλιών και των δράσεων της τοπικής αυτοδιοίκησης με τεχνικές «πειθούς». Έτσι, μέσω των παραπάνω, ο Δήμος/φορέας μπορεί να αποκτήσει:
- Μεγαλύτερα ποσοστά αποδοχής των πρωτοβουλιών του από τους πολίτες
- Μεγαλύτερη συμμετοχή και αίσθημα του «ανήκειν»
- Καλύτερη Εικόνα και Όνομα (branding) του Δήμου και πρόσβαση σε Ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις
Σύντομες έρευνες με άμεσες απαντήσεις
Μέσω του σύστημα αυτόματης εξυπηρέτησης και ενημέρωσης των πολιτών μπορούν να διεξαχθούν μέσα σε λίγα λεπτά σύντομες έρευνες για τη χαρτογράφηση της γνώμης των πολιτών και την ενσωμάτωσή τους σε καθημερινές αποφάσεις που λαμβάνονται στο Δήμο/Φορέα. Αυτή η πρακτική, μπορεί να κάνει τους πολίτες να έχουν μεγαλύτερο αίσθημα συμμετοχής και να έχουν μεγαλύτερη κινητοποίηση σε δράσεις και εκδηλώσεις (λόγω του αισθήματος κυριότητας της απόφασης). Παραδείγματα τέτοιων σύντομων ερευνών:
- Επιλογή ημερομηνίας και ώρας για κάποια πολιτιστική δράση ή εκδήλωση
- Επιλογή τόπου διεξαγωγής κάποιας πολιτιστικής δράσης ή εκδήλωσης
- Επιλογή ονόματος για κάποια εκδήλωση ή μετονομασία ενός χώρου
- Ερωτήματα της μορφής «Συμφωνώ / Δεν Συμφωνώ» ή «Ναι / Όχι»
Επικοινωνία
(+30) 210-555-8061
Παγκάλου 22, Μάνδρα
196 00, Ελλάδα
SBH © 2019. All rights reserved.